Beva's Interiørgleder

Lev i nuet, vent ikke til i morgen, plukk livets roser i dag.

torsdag 3. mars 2011

Hyttekjøkken

Henger meg på utfordringen til NIB om kjøkken.
I og med at jeg for en liten stund siden hadde ett innlegg om kjøkkenet i Lundheims Kjøkken så presenterer jeg:

Mitt hyttekjøkken :-)

Dette bilde ble tatt da veggen mot gangen og den gamle kjøkkeninnredningen var revet.

Rivingsprossessen

Dette bildet er tatt før kjøkkenet ble malt, vi brukte opp deler av kjøkkeninnredningen som ikke ble skadet under brannen i vårt hus til hyttekjøkken.
Innredningen ble skrubbet ren for sot og brannslokkningspulver før vi kunne male det.


Malte innredningen så i Lady Interiør maling, glans 40 i fargene Mild og Soft.
Og satte på nye håntak og knotter.

Vi skal ha nye benkeplater etterhvert, disse er gjenbruk fra da kjøkkeninnredning sto hjemme.

Kjøkkenet er ikke ferdig enda, mangler å male tak, taklister, og male gulv.
Gasskjøleskap og gasskomfyr


Blikkruset og pipa tilhørte hyttas forrige eier

Vi mangler å sette dører for hyllene her.

Vedovnen på kjøkkenet mangler vedkasse under.

Vi har drevet å bygd på hytten i en periode så alt er ikke ferdig enda.
Men vi koser oss med vårt nye kjøkken fordi om det mangler litt her og der.
Kjøkkenet er lettvint og alt er innen kort rekkevidde.

Det er en stund siden jeg har vært på min hytte nå og lengter dit.
Det høres kanskje rart ut at man kan lengte og savne ei hytte langt inni fjellheimen, som det ikke er innlagt strøm eller vann. Men vi har innedo, dusj, solcellestrøm og avløp for vannet, og det er en smule luksus i høyfjellet :-)

Jeg er skikkelig glad i hytten min og fjellområdene rundt,
her slapper jeg av og nyter naturen.
Det er her jeg har trådt mine barnesko i stort sett alle ferier til jeg kjøpte min egen hytte.
Det har nesten blitt som ett kjærlighetsforhold til Søosen som området heter.

Har en drøm om at jeg og min kjære mann kan overvintre der engang.

Ha en fin dag der ute i blåsten :-)
Brit Eva

1 kommentar:

  1. Hei!
    Takk for koselig hilsen :)
    Koselig blogg du har ... bladd meg igjennom hele ;)
    Ser ut som en deilig tur til Cuba- misunn ;)
    Å heldig hytteeier a gitt!!! Vi er på hyttejakt :) Ved vannet da :) Din var kjempekoselig!

    Klem Anette :)

    Pst... ang alle sokkene dine :) Jeg finner avogtil sokker inne i dyne- og putetrekk... så ta en titt der ;)

    SvarSlett