Beva's Interiørgleder

Lev i nuet, vent ikke til i morgen, plukk livets roser i dag.

søndag 6. mars 2011

Skal hilse fra fjellet.

Lytt til denne:

Skal hilse fra fjellet, jeg kommer med bud;
det lyste så herlig der inne.
På floene vogga myrduna brud,
mens vindene lekte så linne. 



Det let i kvar busk, det var slikt et kor;
sang til mitt øre seg søkte.
Og rypa, min elskede, møtte mitt spor,
hvor sti langsmed bekken seg krøkte.

 

Det glitret i stryket, det blinket i vák, 
og gleden i brystet mitt bruste. 
Over aurete botn storfisken rák, 
mens fjellbrisen vass-skorpa kruste.

 

Værhardt sto fjellbjørka, vindvridd og låg, 
men nævera trivelig smilte, 
og under dens lauvheng med glede jeg såg, 
at rensflokken stille seg kvilte. 



Skal hilse fra fjellet! Det evige land!
Hvor moskus og jerven har bolig.
Min lengsel dit inn er blitt som en brann;
kun der får jeg fred og blir rolig.
                Jon Østeng Hov

Bildene er lånt fra nettet.

Denne sangen/diktet betyr uendelig mye for meg,
 jeg blir rørt hver gang jeg hører/leser den.
Den rører mitt hjerte med sine ord og sangen er nydelig.

I helgen har det vært "huggu buver" i fjellet, så det ble en innehelg, 
men det er "gørr"koselig det å.
Leste ut 2 bøker og har hørt på VM på radio.


Klem
Brit Eva


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar