Beva's Interiørgleder

Lev i nuet, vent ikke til i morgen, plukk livets roser i dag.

søndag 30. januar 2011

Hytteliv

Jeg og min kjære har tilbragt helgen på hytta i Søosen. 
Vi har hatt ei fin helg tross av at det var "huggu buver" og innevær på Lørdag. Men vi synes det er sjarmerende med buver, ingen panikk hos oss pga været :-) 
For min del gikk Lørdagen med til styling og div forefallende arbeid innendørs, mannen var ute på noen korte turer for å få gjort unna noen små gjøremål. På ettermiddagen spilte vi kort og hørte på radio utover kvelden, og jaggu ble det øl og akevitt å. 
Vi har ikke tv på hytten og vi har ikke noen planer om det med det første. 
Her har vi tid og anledning til den gode samtalen.
Det er bestandig like vemodig å reise fra hytta på Søndags ettermiddagene, da er hytta gjennomvarm og innbodd. 


Hytta var jeg så heldig å få låne fra påsken 2003 til jeg fikk kjøpe den i oktober 2004. Jeg var kjempeheldig og jeg hadde "gullhår i røva" da jeg fikk kjøpe den :-) 
Det er veldig sjelden det er hytter til salgs det området der jeg trådte mine barnesko. 
Vi er så heldig å ha min søster med familie som nære hyttenaboer og bror med familie på setra i nærheten.


Setra
Hytta var halvparten så stor da jeg kjøpte den, vi begynte med påbyggingen sommeren 2007, det står igjen noe enda men hele hytta er fullt i bruk nå.




Det ble endel snømåking i helgen, og vinduene fikk ett fint snølag på seg. 
Har mye bilder av hytten under påbygging og utbedring så det blir nok noen innlegg fra hytten utover vinteren. 
Er utrolig glad i hytta, den betyr mye.

"Min lengsel dit inn har blitt som en brann, 
kun der får jeg fred å blir rolig" 
Jon Ø. Hov


Kjøpte hytta med innbo og alt som var der, noe har fått være med videre og noe har blitt kastet. 
Til å begynne hadde hytta bare en gang, kjøkken og stue. 
Han vi lånte hytta av og som vi senere kjøpte den av var ett av de snilleste mennesker jeg har møtt (snillemannen).  Den snille gode mannen syntes synd på meg og barna for at vi hadde så lite plass, så han leide snekkere til bygge på hytta. Det ble påbygd ett stort soverom med 4 sengeplasser, han fikk også skiftet ytterpanel og isolert to yttervegger og satte inn nye vinduer der. Ikke nok med det, han kjøpte ett solcelleanlegg med lamper og div utstyr også. Det må sies at vi lånte hytta gratis mot at jeg hadde ettersyn og beising på den! Han ville absolutt ikke ha noe leie, han var glad vi ville bruke den. 
Jeg tror han så på meg som ett barnebarn, han hadde ikke egne barn eller barnebarn.


Han har designet og laget peisen selv. På peisen har han laget ett selvportrett i betong.
  Peisen er unik, sjarmerende og den varme godt. 
Er veldig glad i den, tror ikke det finnes en maken peis... ;-)

Brit Eva :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar